Pierogi bez użycia wałka

Awatar użytkownika
Jolka
Zadomowiony
Posty: 7435
Rejestracja: 05 lis 2019, 11:12
Lokalizacja: Wielkopolska

Pierogi bez użycia wałka

Post autor: Jolka » 09 lut 2020, 17:10

Jakby co to ja jestem laik pierogowy, w moim domu pierogów nie było, jedynie leniwe.
Robienia pierogów, uczyła mnie przesympatyczna starsza Pani z lubelskiego.
Wiem że tutaj jest wiele osób, które są mistrzami w robieniu pierogów.
Ten post jest raczej dla początkujących takich jak ja, wszelkie rady i uwagi mile widziane ;) .
Ciasto robiłam z mąki pszennej typ 500 ( taka ponoć najlepsza) ja kupuję Basię pierogową.
Na 600g mąki pół łyżeczki soli i około 300-350 ml. wody przegotowanej o temp. 40 stopni.
Z tego w misce wyrabiam ciasto, mięciutkie i elastyczne, wkładam do woreczka na 30 minut.
Z ciasta ciągnę wałek, można potoczyć na desce i tnę na małe kawałki, przykrywam ręcznikiem żeby nie obsychało.
Z ciasta w rękach przez uciskanie kciukiem i palcem wskazującym, kształtuję koło, farsz do środka i sklejam, ciasto jest na brzeżku troszkę grubsze, łatwo nadciąga się przy sklejaniu.
Pierogi układam na stole na płóciennym prześcieradle złożonym na pół, pierogi leżą na nim i są przykryte. Patent podpatrzony u nauczycielki :lol2:
Instrukcja obrazkowa ;)
Pierogi 1.jpg
Pierogi 2.jpg
Pierogi 3.jpg
Pierogi 4.jpg

Zdjęcia gotowych brak, głodny mąż zaburzył mi wygląd talerza przed sfotografowaniem :lol2:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
survivor26
Administrator
Posty: 22541
Rejestracja: 06 mar 2017, 9:20
Lokalizacja: DLW

Re: Pierogi bez użycia wałka.

Post autor: survivor26 » 09 lut 2020, 17:16

To tylko dopiszę wariant dla leniwców: odrywa się po prostu kawałki z całej kuli ciasta :lol2:

Awatar użytkownika
EwaM
Zadomowiony
Posty: 4644
Rejestracja: 11 mar 2017, 19:23

Re: Pierogi bez użycia wałka.

Post autor: EwaM » 09 lut 2020, 17:31

Ja tak robię całe życie, ta my ze wschodu, tylko używam wałka ,bo szybciej