Kulkowanie/upinanie róż

zuzanna2418

Kulkowanie/upinanie róż

Post autor: zuzanna2418 » 26 mar 2017, 14:56

Kochani,
Ja debiutuję w tym roku w kwestii kulkowania, więc tu prawd objawionych nie będę przedstawiać, bo zwyczajnie nie mam doświadczenia.Więc wszelkie uwagi i komentarze mile widziane!

Kulkowanie z grubsza polega na przygięciu dłuższych elastycznych pędów róż w taki sposób, aby powstał łuk.
Powoduje to wykształcenie większej ilości kwiatów, które powstają na całej długości zakulkowanego pędu na tzw. krótkopędach, a nie tylko na szczycie pędu.
Koniec pędu mocuje się np. drutem ogrodniczym/florystycznym do jakiegoś elementu lub przypina się do podłoża kulką czyli kawałkiem pręta wygiętym w kształt wąskiej litery V.
Upinanie to sposób prowadzenia pędów róż na podporze, ogrodzeniu w taki sposób, aby pędy były ładnie wyeksponowane i przy okazji aby pobudzić kwitnienie, poprzez przede wszystkim poziome prowadzenie pędów.

Ja u siebie zrobiłam jedno i drugie z kilkoma krzewami.

Po pierwsze zakulkowałam "Alchymista", "Lavender Friendship" i "Louise Odier"
Po drugie upięłam w miarę poziomo kilka pędów "Varegata di Bologna".
Pozostałe róże póki co oceniłam jako nienadające się do tych zabiegów.

Zakulkowany Alchymist

Zakulkowana Lavender Friendship - dwa pędy nadające się do tego


Louise Odier - dwa pędy zakulkowane, kilka upiętych


Upięta Variegata di Bologna - wykorzystałam linkę na pniu jabłoni, która służy do upięcia powojnika Praecox.


Próba upięcia Sympathie na podporze- strasznie sztywne pędy.


Tym kulkuję róże


Zobaczymy, jak zachowają się róże w tym roku.

Podzielcie się swoim doświadczeniem.

Awatar użytkownika
survivor26
Administrator
Posty: 22324
Rejestracja: 06 mar 2017, 9:20
Lokalizacja: DLW

Re: Kulkowanie/upinanie róż

Post autor: survivor26 » 26 mar 2017, 15:01

Moje doświadczenia w kulkowaniu są ambiwalentne, ale głównie z powodu mojej nieporadności.